Περιπατητικές διαδρομές

Αγιάσος - Βάλανος - Πατσαβούρα - Πόλες - Φολίδι

Από τον Απέσο ανηφορίζουμε το λιθόστρωτο που οδηγεί στον Άγιο Σπυρίδωνα. Αφήνουμε το μονοπάτι που συνεχίζει προς τον καστανιώνα και παίρνουμε το δρόμο αριστερά (υπάρχει σήμανση). Ακολουθώντας μια πανέμορφη διαδρομή κατά μήκος της ρεματιάς του Βάλανου, απολαμβάνουμε τη δροσιά και τα ζωηρά χρώματα του καστανιώνα. Στην απέναντι πλαγιά της ντερεδιάς ανηφορίζει η πατουμένη από τον Άι Γιάννη προς τα Μπιτζίλια. Το γραφικό ξωκλήσι της Παναγιούδας το βλέπουμε να ξεπροβάλει μέσα από το οργιαστικό πράσινο καθ’ όλη σχεδόν τη διάρκεια της ανάβασης. Ο δρόμος αφήνει τη λαγκαδιά του Βάλανου και προχωρά μέχρι να ανταμώσει αυτόν που έρχεται από τη σάγια του Αντώνη Λάσκαρη προς τα Πόταμα. Τον ακολουθούμε μέχρι τη διακλάδωση του κτήματος Στρατή Ηλιογραμμένου, όπου στρίβουμε δεξιά και κατηφορίζουμε προς Πατσαβούρα. Από κει συνεχίζουμε δεξιά προς Πόλες (αριστερά ο δρόμος πάει προς Καμένο Αλώνι). Σε μια καμπή της πατουμένης στρίβουμε αριστερά ακολουθώντας το κατηφορικό μονοπάτι που μας βγάζει στο δροσόλουστο Φολίδι κι από κει είτε βγαίνουμε στο Ηρώο Πεσόντων του χωριού είτε στον Κήπο της Παναγίας.